مدیرکل عشایر خراسان جنوبی؛

۸۳ محله عشایر فاقد کد در خراسان جنوبی احصاء شد 

مدیر کل عشایر خراسان جنوبی در شورای عشایر نهبندان اظهار کرد: شورای عشایر متناسب با شرایط جلساتی را برگزار می‌کند که هدف آن بیشتر رسیدگی به مطالبات خاص عشایر است.

ابراهیمی  مدیر کل عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه عشایر باید متوازن در کنار مردم از خدمات دولتی برخوردار شوند، گفت: امور عشایر در بحث آبرسانی، مرمت ایل راه‌ها و اعتبارات ارزش افزوده خدماتی را به این قشر ارائه می‌دهد و در دو ماه اخیر همراهی دستگاه از جمله منابع طبیعی، آموزش و پرورش را برای خدمت رسانی داشتیم.

او افزود:۸۳ محله عشایری در سطح استان احصا شد که این محله‌ها فاقد کد هستند، صفر تا ۱۰۰ خدمت رسانی را اداره عشایری می‌دانستند، اما آب و فاضلاب پذیرفت که در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) نهضت آبرسانی پایدار را به این مناطق هم انجام دهد.

ابراهیمی با بیان اینکه سیاست دولت مردمی سیزدهم این است که تا پایان دولت سیزدهم تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از آب شرب پایدار برخوردار شوند، بیان کرد: این ۸۳ محله عشایری نیز در قالب این پروژه از آب شرب بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل عشایر خراسان جنوبی تصریح کرد: جمعیت زیادی از استان عشایر هستند خواستاریم که محلات عشایری در مسیر خط انتقال آب هم از نعمت آب بهره‌مند شوند.

او با بیان اینکه نگهداشت پروژه آبرسانی به خواجه منجیکوه میلیاردی هزینه می‌خواست، افزود: لذا تفاهم نامه‌ای برای نگهداشت آب این پروژه با آب و فاضلاب منعقد کرده ایم تا مشکلی به وجود نیاید.

ابراهیمی اظهار کرد: مطالبات آبرسانی به پیمانکاران در شهرستان پرداخت شده است و با وجود پنج تانکر آبرسانی، یک تانکر آبرسانی دیگر برای نهبندان اختصاص می‌دهیم تا دغدغه ابرسانی سیار برای مردم رفع شود.

مدیرکل عشایر خراسان جنوبی از افتتاح چاه معدن حاجات به زودی در هفته دولت خبر داد و گفت: مسیر‌های آبرسانی سیار به حداقل خواهد رسید و از محل پروژه فاز سوم پروژه خواجه منجیکوه ۷۰ خانوار دیگر از آب سالم بهداشتی برخوردار خواهندشد.

ابراهیمی از مجوز حمل دام در نهبندان خبر داد و گفت: پنج هزار تن نهاده مدت دار برای استان گرفتیم و اختلاف قیمت آن به نفع عشایر استان کاهش یافت.

او افزود: ۵ میلیارد تومان تسیهلات به شرکت تعاونی نهبندان اختصاص می‌یابد تا فرصتی برای خرید و تامین نهاده‌ها باشد.

برچسب ها: عشایر ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.